سرخط خبرها

ذهنت را به سفر ببر

  • کد خبر: ۲۰۳۰۳
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
ذهنت را به سفر ببر
محمد جواد دهقانی مدیر شهرآرا منطقه ۵
چند هفته است که جهان هســـتی گرفتـــار ویروسی عجیب و غریب و پر از رعب و وحشت شده است. این ویروس مردم کشورعزیزمان ایران و دیگر مردمان دنیا را به خود مشغول کرده و هرکس به طریقی در حال مبارزه با آن است. اما آنچه موجب نگارش این مطلب شده در کنار تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی که در دستورات اسلام هم به کرات به آن تأکید شده است، رعایت نکاتی است که اجتماع را نیز دربرمی‌گیرد.
از مهم‌ترین آن‌ها قرنطینه یا حبس خانگی و پرهیز از خروج غیرضروری از منزل است. کاری سخت، اما بسیار حیاتی و البته برای جامعه‌ای که کمتر به مسائل جمعی اهمیت می‌دهد دشوارتر از دشوار. اما می‌تواند تمرین خوبی برای کار جمعی و احترام به حقوق جامعه باشد حتی اگر از نقطه خوبی (درگیری جامعه با ویروسی کشنده) آغاز شده باشد.
حبس یا قرنطینه خانگی فرصت خوبی است برای خانواده‌هایی که کمتر امکان حضور در کنار یکدیگر را در وضعیت عادی و مواقع معمول زندگی دارند و بیشتر گرفتار کار و امور روزمره زندگی هستند که فارغ از مشغله‌های زندگی بیشتر به هم رسیدگی کنند. البته، چون شرایط موجود شرایط ویژه ای است و هیچ‌کدام از ما تجربه‌اش را نداشتیم باید آستانه صبر و تحملمان را بالا ببریم و با یک برنامه‌ریزی خوب از حضور در کنار خانواده نهایت استفاده و لذت را ببریم.
یکی از فرصت‌هایی که همیشه و در مواقع عادی خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند گشت وگذار در طبیعت یا سفر به نقاط دیدنی و... ایران است که اکنون و در شرایط پیش‌رو امکان آن حداقل تا ۲ ماه آینده فراهم نیست، چه بسا خانواده‌هایی که برنامه‌ریزی برای سفر‌های نوروزی نیز انجام داده بودند و حالا مجبور هستند آن را لغو و به زمان مناسب دیگری موکول کنند.
سؤالی که اینجا ممکن است پیش بیاید این است که چه باید کرد و چگونه از این موضوع به عنوان یک فرصت بهره برد؟! یکی از نکاتی که در شرایط موجود می‌تواند به کمک همه بیاید استفاده از فضای مجازی برای بهره بردن از اطلاعات مفیدی است که برای همه راهگشاست، استفاده از اطلاعات موجود در سایت‌های مختلف که تاکنون یا فرصت آن را نداشته‌ایم یا خیلی نیاز به آن را ضروری نمی‌دانستیم می‌تواند کمک ما برای استفاده هدفمند و هوشمند از وقتمان در آینده باشد.
در همه زمینه‌ها، اینترنت فرصت بهره‌مندی از اطلاعات و تجربیات دیگران بدون نیاز به حضور و تجربه حضوری را فراهم می‌کند، آموزش‌های مجازی که گاه از حضور در کلاس‌ها و دوره‌های موردنظر نیز کارگشا و سودمندتر است و در خیلی از سایت‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود که حضور در آن‌ها هزینه و هم زمان بیشتری نیاز دارد.
پیشنهاد نگارنده برای کسانی که علاقه به سفر و دیدن و کاوش مکان‌های مختلف تاریخی، هویتی، تفریحی و... را دارند این است که باید سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید از این فرصت برای هوشمندسازی سفر خود در آینده بهره ببرید و با استفاده از اطلاعات مجازی مکان‌هایی که می‌خواهید به آنجا سفرکنید ضمن آشنایی بیشتر و بهتر با جزئیات مربوط، زمان و هزینه کمتری را نسبت به مراجعه و پرس‌وجوی حضوری از دست می‌دهید. برای این منظور می‌توانید از سایت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری، سایت‌های محلی که درباره اطلاعات سفر و گردشگری فعال هستند و سایت بعضی از آژانس‌های مسافرتی استفاده کنید و ضمن صرفه‌جویی در وقت و هزینه برای سفری هوشمندانه و مفید در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ریزی کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->